onsdag 4 februari 2009

En matönskan

Jag önskar ofta att det skulle finnas en hemsida där man kunde skriva in alla ingredienser man har hemma och som man är sugen på att laga något med, och så voilá får man fram ett recept.

Som idag. Vi har rödbetor, potatis, purjolök, morötter, äpplen, lök, fryst spenat och brocolli, kikärtor och linser. Det måste man ju kunna göra något gott med, men jag kommer verkligen inte på något.

Så, hjälp mig, vad ska jag göra. Och framförallt, finns mina drömmars hemsida kanske redan?

3 kommentarer:

  1. Vilka bra ingredienser!

    Jag tänker: morötter, potatis och rödbetsklyftor in i ugnen.
    Kikärtsbiffar med spenat och lök. Ev kokt broccoli som tillbehör.
    Och en fantastisk liten sås som ni är så grymma på att slänga ihop.

    Hur låter det?

    SvaraRadera
  2. Det låter fantastiskt!

    Men det blev pyttipanna på potatis, kikärtor, purlök, grön paprika och morötter. Och sen hemmainlagda lättkokta rödbetor. Inte fy det heller!

    SvaraRadera
  3. Prova här: http://www.tasteline.com/Search/Search-by-ingredient/

    SvaraRadera