onsdag 18 februari 2009

Brussels sprouts

Tydligen har jag sagt att brysselkål är "jätteäckligt". Jag vill här och nu erkänna att jag aldrig har smakat brysselkål och kommer heller aldrig göra det. Vissa saker vet man bara. Som att Titanic och Tillsammans är dåliga filmer som jag inte tänker ödsla min värdefulla tid på. Precis som med brysselkål.

Jag köpte nyligen (uppskattningsvis 25 minuter sedan) den "nya" Oatly jordgubb och hallon drycken. Dom har ändrat förpackningarna på hela sitt sortiment. Bland annat har grädden har blivit svart och fräsig. Jordgubbsdrycken ser mest hejkomochhjälpmig ut och har av någon anledning en spygrön och röd förpackning. Är det en bra färgkombination Oatly?
Ärligt talat kommer jag inte ihåg hur den smakade innan så jag vet inte om det blev bättre eller sämre. 5/10 skulle jag säga.

På tal om låtsasmjölk skulle jag sannerligen uppskatta om Provamel kunde dundra ut en 1 liters macchiato. Jag vet att dom existerar.

5 kommentarer:

  1. Han lever!
    Och han kommer att äta min varma soja- och honungsstekta brysselkålssallad imorgon. Muahahaha.

    SvaraRadera
  2. Det är ju skitgott till söndagssojasteken med potatis, sås, svartvinbärsgelé och brysselkål.

    Pensionärsmiddag!

    SvaraRadera
  3. Brysselkål är rätt gott faktiskt.

    Och mer förpackningsrecensioner! Gärna med bilder!

    SvaraRadera
  4. Ja, vad nu... Tillsammans är ju underbar.

    SvaraRadera