onsdag 18 februari 2009

Brysselkål, what to do?

Vi fick brysselkål i förra veckans grönsakslåda. Jag är inget större fan av den lilla knoppen och Henrik tycker enligt egen utsago att de är "jätteäckliga". Men jag har inte hjärta att slänga en stor påse brysselkål och tänker att något spännande måste man ju kunna göra med dem.

Kollar Tastelines förslag på brysselkålrätter och hittar en tomat- och brysselkålspaj som man rätt enkelt kan göra vegan och någon slags varm sallad med rostade hasselnötter som verkar okej, men inget som får mitt snålvatten att rinna till direkt.

Så jag behöver hjälp här. Sitter du inne på det ultimata brysselkåls-
receptet, ge mig!

1 kommentar:

  1. Brysselkål skulle jag aldrig stoppa frivilligt i min mun. Möjligtvis om någon lagt något fint knark i dom...

    SvaraRadera