fredag 13 mars 2009

Old corner to the rescue

Just när du trodde att kvoten av köttig-krogmat hade blivit fylld av Kellys burgare så kommer Old corner som en räddande angel of death. I samarbete med gamle JB, dvs jonsborg, har Old corner i gamlestan fräschat upp sin vegetariska meny med råge. Nu vet jag ingenting om hur deras utbud var innan uppdateringen, men troligtvis har den gått åt rätt håll.

Om jag inte fattade allt fel finns det två menyer att välja på:
en för såna som mig samt en för såna som:
inte har alla hästar i stallet,
inte har alla fåren hemma,
hjulet snurrar, men hamstern är inte där,
ljuset är tänt, men det är ingen hemma,
saknar sista kapitlet i boken,
boken är skriven men med osynligt bläck,
inte är skarpaste kniven i lådan,
sladden räcker inte ända fram,
där saknas ett par druvor i klasen,
bilen rullar men handbromsen är i,
har smör på båda sidorna av mackan,
fotograferar med linsskyddet på,
inte har alla kort i leken,
inte har alla batterier i fjärrkontrollen,
bilen är låst men rutan är nere,
inte det skarpaste verktyget i skjulet,
kanoten är i vattnet men paddlarna ligger på stranden,
hissen går inte ända upp,
för många rödljus i rondellerna eller
helt enkelt inte har alla läsk i backen.

Men nog om det. Eftersom jag och mitt sällskap uppenbarligen ser ut som luffare fick vi veganmenyn utan några krussiduller. En meny som i skrivande stund måste vara den mest välfyllda och lovande vegan-kött-menyn i denna stad. Glädjen över att ha flera alternativ som alla verkar lika lockande är alltid välkommet.

Sällskapet valde att utmana kellys burgare med nedanstående skapelse:


Enligt säkra källor var den väldigt god, men lite snålt tilltaget med potatisklyftor.

Vidare beställdes två olika pizzor, en med kyckling och en med korv. Kycklingpizzan var kryddad med curry och diverse passande attiraljer vilket gjorde den till ett bra val. Korvpizzan var tämligen smaklös. Korven var mest blek och tillförde varken bu eller bä.


Eftersom jag gillar att spela allan, valde jag den dyraste rätten på menyn. Steken! Då menar jag inte Steken, personen, dvs min under mellanstadiet flickväns storebror som spelade megaman1, rökte och skrämde mig. Nej, istället menar jag ett stek-köttsubstitut, som för mig tidigare är okänt. Det fick mig att tänka på köttfärslimpa, vilket förvisso inte är så lockande, men smakade utmärkt. Och dessutom, bernaisesås till. Hallå eller, veganskbernaisesåsFTW! Mycket välkommet inslag i vardagen.


Eftersom alla verkar ha olika uppfattning om hur en betygsskala ska konstrueras på bästa sätt väljer jag en klassiker. 1-10. Och eftersom vi åt fyra olika rätter kör vi på ett genomsnitt. 5+8+8+7= 28/4 = 7

Jag vill uttrycka ett spontant hurra för OC och JB! Mycket bra initiativ och genomförande.
Nästa gång blir det tzaisallad.

2 kommentarer:

  1. Jonsborgs ligger verkligen i för att lansera
    vegan-göteborg.

    tufft

    SvaraRadera
  2. Hähä, världens bästa inlägg.
    Vad gav du min bratwurstpizza (som f ö hette "Tysken")? Om det var en femma, var det rätt spot on.

    SvaraRadera