måndag 16 mars 2009

Saras matdagbok måndag

Jag är den ondaste av oss tre. Inte ens en vanlig hygglig veggo lyckas jag vara. Jag fick googla mig till vad min kost kallas och kom fram till det mindre smickrande namnet demivegetarian. Låter lite halvhjärtat, vilket är precis vad det är. I praktiken innebär det att jag äter vegetariskt + mjölk, ägg och fisk/skaldjur. Den senaste tiden har min kosthållning varit under all kritik. Och det var efter att jag råkat erkänna det för Emma som hon utmanade mig i den här matkampen. Jag tycker att det är uppenbart att jag har ett sämre utgångsläge än de andra två. Det är helt enkelt roligare och lättare att laga mat om man är två. Att stå och röra i en gryta i två timmar, för att sedan sitta i sin ensamhet och avnjuta den är sådär tillfredsställande. Men det är tråkigare att förlora. Så nu jävlar.

Måndag 16 mars har Sara ätit:
Tre knäckebrödsbitar med ost och kiwi.
Ett stort glas svart te.

En kopp kaffe med mjölk.
En kiwi.

En portion havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk.
En clementin.

Quinoasallad med svarta bönor, vitkål, färsk spenat m.m.
Yoghurtsås med vitlök, honung och lime.
Bruschetta med kronärtskockpesto.

En kopp svart kaffe.
Blandade snacks: nötter, bröd, marianne, chips (måttliga mängder).
En kopp svart kaffe.

En clementin.

1 kommentar:

  1. Ooo, yummy med quinosallad. Hade glömt det där lilla fröet.

    SvaraRadera