tisdag 27 januari 2009

Recept: Svart bönröra med koriander

Ja, jag vet att det ser ut som en helt vanlig orullad fajita och att bilden inte ens är särskilt bra och att det utöver detta ser rätt äckligt ut. Men.

Förra torsdagen hamnade jag av okänd anledning på Johannebergs rätt andefattiga Willysaffär. Trots annars helt okej vegoutbud fanns det ingen färdigmince och jag var sjukt sugen på tacos till middag. Och då slog det mig att tada, varför inte göra den där goda röran med svarta bönor och avokado och koriander och ha i rullarna istället?
Sagt och gjort.

Du behöver:
400 g svarta bönor på burk
1 avokado
1 pressad lime
1 halv kruka färsk koriander
lite olivolja
salt och peppar

Gör såhär:
Hacka avokado och koriander smått. Blanda alltihopa. Klart!

2 kommentarer:

  1. första dagen i skolan skulle klassen presentera sig för varandra. När Karen sa "Hej jag heter Karen och jag gillar färsk koriander", ja då visste jag att jag skulle bli vän med henne.

    SvaraRadera
  2. Åh, fint!
    Jag kände så himla mycket på mig att ni skulle hitta varandra när jag förstod att ni skulle gå i samma klass. Och tjitjing, så blev det!

    SvaraRadera